Avatar Michał Wilbrandt Business Solutions Unit Director, S&T

Panująca pandemia wymaga szybkości działania i skuteczności od wszystkich – w tym od sektora publicznego. Nowa rzeczywistość pokazuje, jak istotną rolę odgrywa w tym obszarze cyfryzacja.

Znakomitym przykładem jest wdrożony w Polsce system cyfrowych recept, który w pełni rozwinął skrzydła tuż przed epidemią COVID-19. Od 8 stycznia 2020, lekarze wystawiają głównie recepty elektroniczne (jednocześnie wystawiając papierowe – na żądanie pacjenta), jednak już od 2019 r. wszystkie apteki miały obowiązek przyłączyć się do rządowego systemu e-zdrowie (każda recepta tradycyjna posiadała swój elektroniczny odpowiednik). W grudniu 2019 r. odnotowaliśmy aż milion rejestracji recept w ciągu jednego dnia.

Sprawdzian możliwości

Prawdziwym sprawdzianem dla systemu okazała się jednak pandemia koronawirusa. Właśnie wtedy w systemie e-zdrowie mogliśmy zauważyć zwiększone zapotrzebowanie na bezkontaktowe wystawianie i realizację recept. To technologie cyfrowe umożliwiły też systemowe i skuteczne zarządzanie polityką lekową w kraju w trakcie epidemii. Już w trakcie jej trwania, prawie z dnia na dzień, wprowadziliśmy usprawnienia w dostępności leków reglamentowanych i wiele innych niezbędnych modyfikacji. Przede wszystkim – egzamin zdał system, pozwalający na wystawianie cyfrowych recept. Od początku działania systemu odnotowaliśmy ich już ponad 450 milionów.

Rola cyfryzacji

Budowa odporności administracji i instytucji – w tym służby zdrowia – na izolację społeczną postępuje dzięki głębokiej cyfryzacji, która umożliwia ograniczenie fizycznego kontaktu między ludźmi i pozwala na bezpieczne załatwienie wielu spraw szybciej, sprawniej i zdalnie. Takim przykładem są właśnie e-recepty – eliminują wiele problemów towarzyszących receptom tradycyjnym. Ograniczają one kontakty bezpośrednie, są czytelne i nie wymagają odpisów, a system, po uzyskaniu zgody pacjenta, umożliwia dostęp do wszystkich realizowanych e-recept.

Więcej informacji na temat realizowanego przez S&T projektu wdrożenia e-recepty »

Zobacz podobne

20.09.2021

Kontynuacja współpracy z Urzędem Dozoru Technicznego

Wiosną podpisaliśmy nową umowę na dalszy rozwój portalu internetowego dla klientów UDT. Kontrakt obejmuje także świadczenie opieki utrzymaniowo-serwisowej i hosting w okresie 36 miesięcy. Zespół S&T przeprowadzi również audyt bezpieczeństwa i dostępności według standardu WCAG 2.0.
01.09.2021

S&T zaangażowane w projekt zwiększający poziom bezpieczeństwa na polskiej kolei

S&T wygrało 23-milionowy przetarg dla UTK. W ramach kontraktu powstanie nowy, elektroniczny rejestr maszynistów centralnie zarządzany przez Urząd Transportu Kolejowego.
17.05.2021

S&T dostosuje najnowsze wersje oprogramowania Infor do wymogów polskiego rynku

Trzeci największy dostawca oprogramowania biznesowego na świecie przedłużył z S&T umowę lokalizacyjną. S&T będzie odpowiadać za aktualizację polskiej lokalizacji systemów Infor LN w latach 2021–2024 r.

Zapisz się na newsletter S&T

    Dane są podawane dobrowolnie. Podanie danych oznaczonych gwiazdką (*) jest obowiązkowe do otrzymania newslettera.
    Zgoda oznacza możliwość otrzymywania informacji handlowych dotyczących produktów i usług promowanych przez spółki z grupy S&T AG, jak również informacji marketingowych powstałych we współpracy z naszymi partnerami technologicznymi. Mają Państwo prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania Państwa danych, którego dokonano na podstawie udzielonej zgody przed jej cofnięciem.
    Jeśli chcą Państwo wycofać zgodę, mogą Państwo tego dokonać tutaj.

    Administratorem Państwa danych osobowych jest właściwa spółka z grupy S&T AG, mająca siedzibę w Polsce. Podane dane osobowe będą przetwarzane w celu prowadzenia działań marketingowych, co jest prawnie uzasadnionym interesem Administratora. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych, w tym o przysługujących Państwu prawach, znajduje się w Polityce prywatności.