Firma S&T zakończyła główny etap wdrożenia zintegrowanego systemu POS (Point Of Sales) na Stadionie Poznań.  W sobotę, 8 lutego odbył się pierwszy mecz, podczas którego kibice korzystający ze stadionowej strefy gastronomicznej zostali obsłużeni przy pomocy nowego rozwiązania informatycznego.

Wdrożenie na Stadionie Poznań zostało podzielone trzy etapy. W pierwszym instalacją objęto  salę koncertową, w kolejnym restaurację, w ostatnim zaś kioski na koronie stadionu. Wszystkie prace zajęły firmie S&T 6 tygodni. W tym czasie  dostarczono sprzęt i wdrożyło, jeden z najbardziej innowacyjnych  systemów sprzedaży gastronomicznej. W ramach kontraktu z operatorem stadionu – spółką  Marcelin Management, S&T odpowiada także za dostawę serwerów wraz z oprogramowaniem, dostarczenie i wdrożenie licencji oprogramowania  TCPOS, instalację stanowisk kasjerskich, drukarek fiskalnych i terminali płatniczych Firma jest także odpowiedzialna za testy konfiguracyjne, dostosowanie oprogramowania pod specyficzne wymogi obiektu sportowego i  powdrożeniowe wsparcie pracowników stadionu.

W naszym wdrożeniu tak naprawdę chodzi o czas – mówi Konrad Łucka, IT Services Director, S&T w Polsce. z S&T. – Tradycyjne rozwiązania nigdy nawet nie zbliżą się do współczynnika sprzedaży, jaki jest możliwy dzięki zintegrowanemu z punktami gastronomicznymi systemu POS. Około 90 proc. wszystkich transakcji na takim obiekcie przypada na czas przed meczem lub koncertem i w trakcie przerw. W tym newralgicznym momencie wszystkie punkty sprzedaży muszą działać z niezawodną precyzją, a tysiące klientów musi zostać obsłużonych w jak najszybszym czasie.
Avatar
Konrad Łucka

IT Services Director

W nowym systemie współpracować ze sobą będzie w sumie 330 urządzeń (kas, drukarek fiskalnych, terminali płatniczych, szuflad kasowych). Pracować będzie na nim nawet 100 pracowników punktów gastronomicznych na stadionie. Szacuje się, że – dzięki nowemu rozwiązaniu będą mogli oni obsłużyć nawet 240 transakcji na minutę.

Zdecydowaliśmy na wymianę systemu gastronomicznego, żeby zwiększyć bezpieczeństwo realizowanych na Stadionie transakcji handlowych oraz skrócić czas obsługi klienta. Wdrożone przez S&T rozwiązanie, ma szereg funkcjonalności, które zabezpieczają nas przed potencjalnymi przerwami, które mogą się pojawić podczas oferowania usług gastronomicznych w trakcie imprezy masowej.  Jednym z kluczowych dla nas elementów, było automatyczne przechodzenie systemu w tryb offline. Wdrożone na Stadionie Poznań rozwiązanie nawet w przypadku braku dostępu do sieci nie tylko pozwala na kontynuację sprzedaży, ale co najważniejsze nie wymaga od naszych kasjerów czy managerów właściwie żadnych dodatkowych działań – mówi Filip Brzóska, Dyrektor ds. Finansowych z firmy Marcelin Management.

System POS to zarówno sprzęt jak i oprogramowanie do obsługi sprzedaży, wraz z przygotowaną dokładną analizą potrzeb przedsiębiorstwa oraz doradztwem i pełnym wsparciem przy wyborze optymalnego rozwiązania dla całej firmy. Obecnie, rozwiązania technologiczne stosowane w POS zapewniają dużym i małym firmom większą niż do tej pory elastyczność, kontrolę i rozumienie potrzeb klienta oraz obsługę  różnych kanałów sprzedaży.

Systemy POS w gastronomii są dziś podstawowym elementem prowadzenia tego typu biznesu. Według danych Grand View Research z 2019 roku, światowy rynek terminali płatniczych  w punktach sprzedaży ma osiągnąć do 2027 r. wartość niemal 126 miliardów dolarów i będzie rósł w tempie 7,5% (CAGR).  Rośnie też zapotrzebowanie na terminale POS z wieloma funkcjami oprócz samego przetwarzania płatności, jak zarządzanie zapasami, CRM, planowanie i grafiki dla pracowników,  raportowanie.

Zobacz podobne

10.02.2020

Sprzęt dla Centrum Informatyki Resortu Finansów dostarczony

W ramach umowy z Centrum Informatyki Ministerstwa Finansów S&T dostarczyło infrastrukturę IT za ponad 2 mln zł brutto.
10.02.2020

Max Premium Burgers przy wsparciu S&T otwiera nowe lokale

W styczniu sieć restauracji Max Premium Burger przy wsparciu technicznym S&T otworzyła w Warszawie dwie nowe restauracje – w Złotych Tarasach i na terenie Centrum Handlowego Arkadia.
10.02.2020

S&T zaopiekuje się serwerownią Ministerstwa Rodziny Pracy i Polityki Społecznej

S&T wygrało przetarg na administrowanie i utrzymanie serwerowni MRPiPS. Łączna wartość zamówienia wynosi 2,92 mln zł. Spółka okazała się najlepsza spośród sześciu firm technologicznych, starających się o zawarcie kontraktu.

Zapisz się na newsletter S&T

Dane są podawane dobrowolnie.
Podanie danych oznaczonych gwiazdką (*) jest obowiązkowe do otrzymania newslettera.






Zgoda oznacza możliwość otrzymywania informacji handlowych dotyczących produktów i usług promowanych przez spółki z grupy S&T AG, jak również informacji marketingowych powstałych we współpracy z naszymi partnerami technologicznymi.

Mają Państwo prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania Państwa danych, którego dokonano na podstawie udzielonej zgody przed jej cofnięciem.

Jeśli chcą Państwo wycofać zgodę, mogą Państwo tego dokonać tutaj.

Administratorem Państwa danych osobowych jest właściwa spółka z grupy S&T AG, mająca siedzibę w Polsce. Podane dane osobowe będą przetwarzane w celu prowadzenia działań marketingowych, co jest prawnie uzasadnionym interesem Administratora. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych, w tym o przysługujących Państwu prawach, znajduje się w Polityce prywatności.