S&T zbuduje nowoczesne rozwiązanie informatyczne dla kolejnej spółki należącej do Grupy PKP. Umowa obejmuje budowę i wdrożenie nowej aplikacji Teczka Rewidenta, jak również jej integrację z innymi systemami przewoźnika. W ramach kontraktu integrator dostarczy blisko 600 tabletów przemysłowych dla zespołów rewizji technicznych.
Celem budowy systemu Teczka Rewidenta jest stworzenie funkcjonalnego narzędzia pracy dla zespołów rewizji technicznej, które pozwoli na odwzorowanie w czasie rzeczywistym wszystkich czynności eksploatacyjnych wykonywanych przy taborze spółki. Rewidenci taboru kolejowego zobligowani są do zawiadomienia o wyłączeniu z użytku uszkodzonych wagonów czy informowaniu o naprawie składów nadających się do ponownego włączenia do przewozów. Do ich obowiązków należy także prowadzenie dokumentacji w książce rewizji technicznej pociągów oraz przygotowywanie odpowiednich druków i nalepek na wagony.
Zakupione urządzenia mobilne wraz z nowoczesną platformą aplikacyjną pozwolą na pełną digitalizację dokumentacji i wyeliminowanie wielu powtarzalnych czynności. Dodatkowo, nowe rozwiązanie ujednolici także procesy związane z utrzymaniem stanu technicznego wagonów i zespołów trakcyjnych w ruchu pasażerskim, realizowane w poszczególnych zakładach przewoźnika.
– Rewidenci taboru kolejowego są pracownikami odpowiedzialnymi za badanie stanu technicznego wagonu, co wprost przekłada się na bezpieczeństwo pasażerów. To właśnie oni decydują, czy dany pociąg może zostać wyprawiony na szlak. Każdorazowo przy okazji oględzin, rewident wypełnia „stosy” papierowej dokumentacji – bardzo ważne jest więc, żeby dysponowali oni odpowiednimi narzędziami informatycznymi, które zautomatyzują realizowane przez nich zadania i pomogą zachować prawidłowość wszelkich procedur kontrolnych.
W ramach projektu S&T przeprowadzi migrację danych ze starych systemów przewoźnika, zintegruje nowe rozwiązanie z innymi systemami PKP Intercity, a także będzie odpowiadać za utrzymanie i rozwój Teczki Rewidenta.
Projekt obejmuje również dostawę i instalację tabletów Panasonic Toughbook FZ A3, razem z licencjami systemu Enterprise Mobility Management Famoc, akcesoriami (m.in. karty micro SD, folie ochronne, etui z paskiem naramiennym), usługą serwisową, montażem dodatkowych akcesoriów (karty SIM). Urządzenia mobilne dostarczone w ramach kontraktu przez S&T są wytrzymałe i dopasowane do sposobu pracy zespołów pracujących na pierwszej linii.
– Z usług S&T korzystają największe podmioty z branży kolejowej, m. in. właśnie PKP Intercity, Polregio, Koleje Mazowieckie, Koleje Dolnośląskie, Koleje Małopolskie, PKP PLK czy Straży Ochrony Kolei. Dla różnych przewoźników oraz przedsiębiorstw kolejowych na bieżąco pracuje ponad 7500 urządzeń mobilnych dostarczonych przez S&T. Nasza firma od lat wspiera przedsiębiorstwa transportowe w zarządzaniu sprzedażą pokładową, czasem pracy, raportowaniem zdarzeń podczas jazdy czy zarządzaniem obiegiem dokumentów. Cieszymy się, że PKP Intercity dostrzegło nasze doświadczenie w realizacji tego typu projektów i postanowiło po raz kolejny postawić na nasz zespół.
Projekt podzielono na pięć etapów realizacji: dostawę EMM, wytworzenie oprogramowania, dostawę tabletów, utrzymanie oraz rozwój systemu. Do koordynacji każdego z nich klient powołał lidera etapu odpowiedzialnego za planowanie, kierowanie oraz kontrolę codziennej pracy zespołu zaangażowanego w realizację danego etapu. Po stronie PKP Intercity stworzono w sumie 9 zespołów odpowiedzialnych za poszczególne obszary współpracy. Całym projektem strategicznie zarządza Komitet Sterujący, w skład którego wchodzą osoby decyzyjne po stronie klienta oraz przedstawiciele S&T.
Autor zdjęć: Radosław Juźwik