Podstawy rachunkowości dla osób niezajmujących się finansami
Do ustalenia
Zdalnie
12 godzin
Do ustalenia
Opis szkolenia
Szkolenie standardowe wprowadza uczestników do podstawowych zasad rachunkowości mających zastosowanie w każdym systemie klasy ERP używanym w Polsce. Uczestników obowiązują opisane niżej wymagania wstępne.
Program dotyczy przedstawionej standardowej tematyki i jest realizowany na środowisku szkoleniowym S&T. W czasie jego trwania nie będą poruszane indywidualne zagadnienia specyficzne dla środowiska danego klienta.

Dla kogo
Szkolenie jest przeznaczone dla osób, które chcą poznać podstawowe zasady rachunkowości stosowane w przedsiębiorstwie i wykorzystywane w obsłudze dowolnego systemu ERP. Na szkolenie zapraszamy użytkowników zarówno ze strony działu IT, jak i ze strony biznesu w organizacji; administratorów, użytkowników kluczowych oraz konsultantów.
Uczestników obowiązują następujące wymagania wstępne: sprawność w obsłudze komputera PC i systemu Windows, znajomość zagadnień przedstawionych na szkoleniu z obsługi interfejsu LN UI.
Program
- Wprowadzenie
- Przedsiębiorstwo
- Bilans
- Rachunkowość
- Księgowość
- Zdarzenie gospodarcze a operacja gospodarcza
- Przykłady zdarzeń gospodarczych
- Konto księgowe
- Operacje na kontach księgowych
- Ewidencja operacji gospodarczych na kontach księgowych w celu ich wizualizacji i zrozumienia logiki – przykłady
- Plan kont, zespoły kont, podział kont
- Sprawozdawczość finansowa
- Podsumowanie
- Przypomnienie podstawowych pojęć przedstawionych w I dniu szkolenia
- Rachunek kosztów
- Procesy w przedsiębiorstwie produkcyjnym
- Rejestracja zdarzeń gospodarczych w systemach ERP – przykłady
- Operacje gospodarcze w systemie ERP – przykłady
- Transakcje integracji w systemie ERP – przykłady
- Problemy na styku obszarów logistyka-księgowość – przykłady
- Podsumowanie
Czego się nauczysz?
Wiedza z zakresu podstaw rachunkowości mających zastosowanie w każdym systemie ERP używanym w Polsce.
- Rozumienie relacji zachodzących w przedsiębiorstwie oraz ich wpływu na operacje w księgach rachunkowych.
- Rozumienie skutków rejestracji poszczególnych zdarzeń gospodarczych w przedsiębiorstwie.
- Świadomość wpływu działań w innych obszarach (zaopatrzenie, magazyny, techniczne przygotowanie produkcji, produkcja, kontrola jakości, utrzymanie ruchu, sprzedaż) na dane wykazane w sprawozdawczości finansowej.
- Świadomość złożoności systemu i ostrożność w pracy
- Dążenie do maksymalnej prostoty rozwiązań
- Przekonanie o konieczności współpracy w grupie