Axians zapewni opiekę informatyczną i serwisową nowej restauracji Max Premium Burgers w warszawskim Wilanowie.  To czwarta w tym roku lokalizacja, wchodzącej na polski rynek skandynawskiej sieci szybkiej obsługi.

Max Premium Burgers to szwedzka sieć restauracji serwujących burgery, zatrudniająca ok. 6 tys. pracowników w ponad 130 restauracjach na terenie Szwecji, Norwegii, Danii, Polski oraz Egiptu. Za implementację centralnych standardów informatycznych na polskim rynku, odpowiedzialna będzie firma Axians, dysponująca własną siecią biur serwisowych zlokalizowanych na terenie całego kraju, gwarantujących lokalne wsparcie użytkowników w trybie 24 godz. na dobę. W ramach umowy partnerskiej, Axians odpowiada za zakup oraz instalację urządzeń IT, testy konfiguracyjne, przygotowanie dokumentacji i przekazanie systemu do produkcji. Integrator odpowiedzialny będzie także za utrzymanie infrastruktury IT i wsparcie pracowników po uruchomieniu restauracji.

Otwarcie nowego lokalu gastronomicznego jest złożonym projektem logistyczno-informatycznym, wymagającym instalacji i konfiguracji wielu różnych komponentów w bardzo krótkim czasie. W każdej restauracji montowane są komputery, kasy, drukarki fiskalne, terminale płatnicze, kioski samoobsługowe, czy kuchenne ekrany wyświetlające status realizacji zamówienia. Wszystkie te urządzenia występujące w różnych punktach sprzedaży rozproszonych geograficznie, połączone są z centralnym systemem finansowo księgowym sieci Max Premium Burgers, gdzie na bieżąco monitorowany i rejestrowany jest ich obrót. Zgodnie ze strategią właściciela szwedzkiej sieci, wchodząc na nowe rynki firma nie buduje lokalnych struktur i kompetencji IT tylko, korzysta z usługi wyspecjalizowanych integratorów w tym obszarze.

– Otwierając nowe lokale, zawsze podpisujemy kontrakt na kompleksowe wsparcie informatyczne z lokalnym, doświadczonym partnerem, który zaimplementuje wypracowane przez nas standardy i zapewni nam sprawną pomoc na miejscu, w przypadku pojawiąjących się problemów technicznych. Taka strategia pozwala nam na uruchomienie nowych restauracji w stosunkowo krótkim czasie – dodaje Richard Bergfors, CEO MAX Premium Burgers.

Rozwiązania IT w gastronomii nie służą już wyłącznie optymalizacji pracy punktów sprzedaży. Coraz częściej funkcjonują także jako element udogodnień, których oczekują goście. Stają się także narzędziami marketingowymi, które mają pośredni wpływ na obroty. W każdej restauracji Max Premium Burgers, dostępna jest dla klientów bezprzewodowa sieć Wi-fi, czy systemy Digital Signage, których podstawową funkcją jest informowanie klientów o dostępnej ofercie produktowej i bieżących promocjach. Dodatkowo, także lokale szwedzkiej sieci, wyposażane są w najnowszej generacji kioski samoobsługowe, wielofunkcyjne urządzenia składające się z dużego ekranu dotykowego, komputera PC i terminala płatniczego.

– Niezawodność systemu, jakość urządzeń POS czy przepustowość sieci mają coraz większy wpływ na wypracowywane zyski punktów gastronomicznych. Outsourcing procesów IT jest dla wielu firm gwarancją zachowania ciągłości biznesowej, bez potrzeby zatrudniania własnych zasobów. Axians  jest dojrzałym podmiotem serwisowym, wyspecjalizowanym w lokalnej pomocy użytkownikom końcowym. Dzięki organizacji i strukturze naszego help-desku, a także ilości i dostępności inżynierów mobilnych, mamy duży potencjał w zapewnianiu opieki technicznej w różnych lokalizacjach, co zostało potwierdzone wieloma zrealizowanymi przez nas kontraktami w tym zakresie. – mówi Adam Sajewicz, Managed Services Manager z Axians w Polsce.

W przyszłym roku na rynku polskim zostaną uruchomione kolejne restauracje, a w ciągu najbliższej dekady planowane jest otwarcie aż 200 lokali sieci w Polsce.

Axians w Polsce odpowiada za utrzymanie systemów, usługi serwisowe urządzeń POS, a także m.in. dla sieci sklepów Auchan czy Simple.

MAX Premium Burgers to najstarsza szwedzka sieć restauracji serwująca burgery. Firma powstała w 1968 r. i do dzisiaj pozostaje własnością założyciela marki i jego rodziny. Ambicją MAX jest stać się najlepszą na świecie siecią restauracji serwującą burgery. MAX był wielokrotnie doceniany w konsumenckich plebiscytach w kategorii „satysfakcja klienta” oraz „ulubione burgery”. W 2017 roku MAX zwyciężył w ślepym teście smaku przeprowadzonym we Wrocławiu przez niezależną agencję badawczą Kantar Millward Brown. Z badania wynika, że smak flagowego burgera Frisco wybiera aż 59% respondentów, tym samym firma pokonała dwa burgery serwowane przez międzynarodowe sieci: Big Mac z McDonald’s oraz Whopper z Burger King. Marka otrzymała również kilka nagród jako lider w aspekcie odpowiedzialności społecznej i środowiskowej. 14 czerwca 2018 roku MAX rozpoczął kampanię „Burgery pozytywne dla klimatu”, każdy kęs burgera z MAX będzie pomagał w walce ze zmianami klimatycznymi. Firma usuwa dwutlenek węgla, który już został wyemitowany do atmosfery, sadząc drzewa, które absorbują więcej węgla z atmosfery niż całkowite emisje będące wynikiem produkcji burgerów, rekompensując tym samym, co najmniej 110% z całego procesu produkcji. Obecnie sieć zatrudnia ok. 6000 pracowników w 130 restauracjach na terenie Szwecji, Norwegii, Danii, Polski i Egiptu. Kolejne lokale zostaną otwarte w Skandynawii oraz na nowych rynkach, w Polsce i na Bliskim Wschodzie. Całkowity obrót roczny firmy w 2017 r. wyniósł 328 milionów euro.

Zobacz pozostałe aktualności