W procesie budowy platformy S&T odpowiada za tworzenie oprogramowania, świadczenia usług autoryzacji (weryfikacji wytworzonego oprogramowania przez podmioty trzecie) oraz usługi utrzymaniowe.
W ramach świadczenia usług w obszarze utrzymania, S&T świadczy bieżącą obsługę techniczną i administracją, a także jej naprawy. Podstawowym wyzwaniem w tym zakresie jest skala i zasięg samej aplikacji. Jest to duży system o zasięgu ogólnopolskim zabezpieczany w kilku redundantnych centrach informatycznych.
Zadaniem firmy S&T jest monitorowanie i aktualizowanie oprogramowania dostarczanego z zewnątrz. W ramach kontraktu S&T odpowiada za:
- Zarządzanie kodem źródłowym (centralizacja i systematyzacja dostępu, aktualizacja, tworzenie wersji instalacyjnych na podstawie zautoryzowanych kodów, przekazywanie wraz z odpowiednimi instrukcjami),
- Zarządzanie oprogramowaniem (centralizacja i systematyzacja informacji o konfiguracji systemu e-zdrowie),
- Autoryzację oprogramowania (weryfikacja spełniania Ogólnych Kryteriów Jakościowych oprogramowania komputerowego i jego dokumentacji),
- Utrzymanie dokumentacji w celu zapewnienia jej spójności i aktualności,
- Instalowanie i administrację środowiskiem ITS w celu zapewnienia wydajnego działania Środowisk i spełnienia kryteriów dostępności wskazanych w umowie,
- Monitorowanie dostępności i wydajności systemu e-zdrowie, tak aby zminimalizować ryzyko jego niedostępności,
- Zapewnienie odpowiednich uprawnień i wymagań w zakresie ról użytkowników oraz parametrów dostępnych z konta administratora,
- Wykrywanie i usuwanie wad w środowisku produkcyjnym w celu zapewnienia niezawodnego działania systemu,
- Konfigurację i utrzymanie sprawności wszystkich elementów infrastruktury, zgodnie z wymogami producenta,
- Wsparcie końcowych użytkowników systemu e-zdrowie w zakresie zapewnienia I linii pomocy, opracowania bazy wiedzy, umożliwiającej rozwiązanie standardowych problemów, a także szkoleń w zakresie nauczania obsługi w stopniu pozwalającym na samodzielną pracę.