Gdy spółka Market-Detal wydzielała się z grupy Polomarket tworząc własną sieć sklepów pod marką Mila wiadomo było, że potrzebować będzie systemów informatycznych, wspierających jej działalność. Do wdrożenia wybrany został system SAP Retail, a firmą wdrażającą zostało S&T Services Poland.
Bardzo ważne było, aby zmiana marki z dniem 01.01.2015 w sieci 170 sklepów typu proximity supermarket, działających głównie w województwach kujawsko-pomorskim, mazowieckim, łódzkim, lubuskim, wielkopolskim, świętokrzyskim oraz śląskim nie spowodowała zakłóceń w normalnej pracy. Nie mniej istotna była optymalizacja działań operacyjnych sklepów, jak również możliwość sprawnej realizacji procesów zarządzania siecią.
Wielkim wyzwaniem był czas trwania wdrożenia – cały projekt zrealizowany został w okresie od maja 2014 do marca 2015, a od rozpoczęcia projektu do startu produkcyjnego na wszystkich sklepach minęło tylko 35 tygodni.
Równolegle prowadzone były wdrożenia systemów Qguar, IKB, Logito i Cognos, dlatego tez konieczna była ścisła współpraca wszystkich dostawców przy budowie interfejsów pomiędzy wdrażanymi systemami. Konieczne było też wpasowanie się z nowymi procesami w istniejące interfejsy z systemami Market pracującymi na sklepach. Skalę wykonanych integracji dobrze obrazuje fakt, że od dnia startu produkcyjnego platforma integracyjna SAP PI musiała obsłużyć średnio 50 tys. komunikatów dziennie.
Przeprowadzone wdrożenie systemu było bardzo szerokie i objęło następujące obszary: Retail-Zarzadzanie Danymi Podstawowymi, Retail-Logistyka i Zarządzanie Zakupami, Retail-Sprzedaż, Obsługa Finansowo-księgowa, Zarządzanie Majątkiem Trwałym oraz Controlling. Zrealizowano dedykowane rozszerzenia: Planowanie Zakupów, Agregacja Zakupów, Megapromocje, Budżet Marketingowy oraz Uzgodnienia Rabatowe.
W ramach projektu wykonano koncepcję biznesową rozwiązania, instalację środowisk SAP Retail i SAP PI oraz SAP Solution Manager, konfigurację rozwiązania i oprogramowanie dedykowanych rozszerzeń i raportów, migrację danych w obszarach RT-MM, FI, FI-AA, konfigurację przykładowych scenariuszy testowych dla procesów w SAP Solution Manager, dokumentację użytkownika, dokumentację konfiguracji i techniczną, szkolenia dla członków zespołu wdrożeniowego, użytkowników kluczowych i administratorów oraz wsparcie po starcie.
Realizacja projektu zakończyła się w terminie, zgodnie z pierwotnymi ustaleniami, a przez 3 lata po wdrożeniu systemu SAP Retail przedsiębiorstwo Market-Detal mogło liczyć na stałe wsparcie serwisowe ze strony S&T.