PCO S.A. to lider w polskim sektorze zbrojeniowym. Podstawową działalnością PCO S.A. jest produkcja i sprzedaż wyrobów optoelektronicznych, przyrządów obserwacyjnych i celowniczych z zastosowaniem techniki laserowej, noktowizyjnej i termowizyjnej dla potrzeb wojska i służb mundurowych.
Od 2009 r. spółka korzystała z systemu ERP wspieranego przez S&T. W celu lepszego wykorzystania możliwości i narzędzi, które oferują nowe wersje oprogramowania, w 2019 r. firma podjęła decyzję o migracji do najnowszej wersji systemu Infor LN. Proces aktualizacji systemu postanowiono połączyć z usprawnieniami w obszarze produkcji, kontroli jakości, obsługi sprzedaży i zakupu oraz raportowania.
Głównym wyzwaniem projektu migracyjnego była jego skala i bardzo szeroki zakres wykorzystywanej funkcjonalności. Działający w firmie system ERP obejmuje wiele obszarów biznesowych. Firma PCO w bieżącej działalności wykorzystuje m.in. moduły sprzedaży, zakupów, magazynów, produkcji, kontroli jakości, zarządzania produkcją, finansów, księgowości, raportowania. Spółka używa również systemu klasy PLM, rejestratorów czasu pracy i narzędzi raportujących. Z oprogramowania korzysta ponad 100 użytkowników.
Istotnym zagadnieniem w realizacji projektu dla spółki PCO było również zaplanowanie samego momentu migracji. Konwersja do nowej wersji, to nie tylko wyzwania związane z udostępnieniem użytkownikom nowego oprogramowania, ale także konieczność wykonania niezbędnych czynności technicznych i testów w weekendowym oknie serwisowym. Wymaga to dokładnego planu i przygotowania różnych scenariuszy oraz gotowości do szybkiego podejmowania decyzji.
Projekt migracyjny zrealizowano przy wykorzystaniu standardowych narzędzi dostarczonych przez producenta oprogramowania oraz opracowanych przez zespół S&T. Ich podstawową funkcją jest zapewnienie bezpieczeństwa procesu i umożliwienie weryfikacji poprawnego przeniesienia danych oraz rozszerzeń funkcjonalnych.
Znaczna część projektu migracyjnego realizowanego na rzecz spółki PCO przypadła na okres pandemii, co wiązało się z koniecznością przejścia z prac projektowych w trybie stacjonarnym na pracę i procedury zdalne oraz wypracowanie nowych schematów komunikacji. W ramach realizacji umowy S&T przeprowadziło także kompleksowe szkolenia z różnic w systemach dla wszystkich użytkowników. Aktualnie nowa wersja systemu pozostaje pod opieką serwisową zespołu S&T i realizowane są nowe projekty rozwojowe.