OLCAS (On-Line Customer Advantages System) to autorski system S&T rozwijany od wielu lat we współpracy i w odpowiedzi na potrzeby biznesowe wiodących sieci handlowych w Polsce i Europie. Jest to narzędzie do zarządzania relacjami z klientami przeznaczone jest dla różnego typu sieci oraz punktów handlowych i usługowych. System pozwala na zarządzanie i obsługę programów lojalnościowych. Aplikacja wspiera długotrwałe działania marketingowe, mające na celu budowanie i podtrzymywania pozytywnych relacji z klientami firmy oraz zarządza nimi.
System do zarządzania programami lojalnościowymi

Korzyści biznesowe
OLCAS jest rozwiązaniem spójnym, zintegrowanym, który gromadzi wszystkie niezbędne do analizy zachowań konsumentów dane, zwiększające trafność segmentacji Klientów. To natomiast umożliwia ciągłe podejmowanie odpowiednich, nawet personalizowanych działań zmierzających do stworzenia pozytywnych doświadczeń i emocji, budujących przywiązanie Klientów. Zastosowania takiego rozwiązania pozwala na otoczenie największą dbałością Klientów najbardziej dochodowych i obiecujących przy równoczesnym zwiększeniu:
- Obrotów przedsiębiorstwa,
- Udziału w portfelu zakupów,
- Częstotliwości wizyt.
Korzyści z uruchomienia programu lojalnościowego w oparciu o narzędzia udostępnione w systemie OLCAS można sklasyfikować w kilku obszarach.
Bezpośrednie i pośrednie korzyści finansowe
- Szybki zwrot z inwestycji (średnio ok. 18 miesięcy),
wynikający z:- Wzrostu obrotów (5–7%* w porównaniu do 12 miesięcy przed wdrożeniem),
- Wzrostu marży (średnio 1,5%* w porównaniu do 12 miesięcy przed wdrożeniem),
- Średni wzrost wartości koszyka o ok. 5–8%*,
- Klienci uczestniczący w programie wydają średnio 30%– 65%* więcej niż pozostali kupujący.
*wartości szacunkowe
Technologie z jakich budujemy rozwiązanie
System zbudowany jest w oparciu o technologie udostępniane przez platformę MS Windows Server, MS SQL Server, MS .NET, a w jego tworzeniu wykorzystywane są rozwiązania programistyczne dostępne na platformie MS Windows – MS Visual Studio. Dla potrzeb integracji w dotychczas przeprowadzonych projektach stworzono biblioteki klienckie dla środowiska MS Windows oraz web-serwisy dla klienckich aplikacji PoS pracujących zarówno w środowisku Windows jak i Linux.
System OLCAS można uruchomić w architekturze:
- Rozproszonej – gdzie, w zależności od wielkości placówki, każdy sklep lub grupa sklepów ma swój autonomiczny system,
- Scentralizowanej – gdzie cała sieć placówek wykorzystuje jeden system, a klienci mogą uczestniczyć w programie lojalnościowym niezależnie od lokalizacji.
Korzyści marketingowe
- Mierzenie i poprawa poziomu lojalności klientów celem zwiększenia udziału w ich całkowitych wydatkach/dochodzie do dyspozycji,
- Informacja marketingowa dla potrzeb szczegółowej segmentacji,
- Wzrost efektywności budżetów marketingowych poprzez bardziej precyzyjne targetowanie ofert i promocji,
- Zwiększona satysfakcja klienta, odsetek powrotów i częstotliwości zakupów osiągnięty poprzez masową personalizację oferty o faktyczna wartość dla indywidualnego klienta,
- Możliwość identyfikacji okazji cross-sellingu oraz wspólnych ofert promocyjnych z dostawcami oraz ich rozliczeń,
- Możliwość konkurowania „na gorąco” z lokalnymi konkurentami w zakresie kluczowych elementów koszyka zakupów,
- Wzrost sprzedaży produktów o wysokiej marży, zwłaszcza w sezonie przedświątecznym, początku roku szkolnego etc.,
- Możliwość definiowania ofert zwiększających efektywność każdego sklepu z sieci sklepów,
- Narzędzie komunikacji oraz troski o klienta; wizerunek lidera.
Korzyści organizacyjne
- Możliwość złagodzenie różnic pomiędzy godzinami szczytu a czasem najmniejszej frekwencji klientów; możliwość kreowania mechanizmów kontroli ilości wizyt w ciągu dnia,
- Lepsza informacja zarządcza pod kątem planowania kosztów i przychodów,
- Bardziej precyzyjne prognozy sprzedaży.
Unikalne cechy
System obejmuje wiele modułów funkcjonalnych realizujących funkcje biznesowe, których zestaw może być konfigurowany zależnie od potrzeb klienta. Główne moduły to:
- Moduł Zarządzania Kontami Klientów,
- Moduł Zarządzania Kampaniami Promocyjnymi,
- Moduł Zarządzania Bazą Produktową,
- Moduł Komunikacji z Klientami,
- Moduł Raportowy,
- Moduł Administracyjny Systemu.
Możliwe formy współpracy
Uruchomienie rozwiązania u Klienta jest prowadzone jako projekt wdrożeniowy, którego elementem jest dostosowanie systemu i jego konfiguracja w oparciu o sformułowane przez Klienta założenia biznesowe i marketingowe. Wdrożenie systemu OLCAS wiąże się z koniecznością zapewnienia poprawnych interakcji systemu lojalnościowego z wieloma systemami wspierającymi pracę sieci handlowej zarówno w obszarze Front-Office, jak i Back-Office.
Dlaczego S&T
System powstał jako odpowiedź na zapotrzebowanie klientów S&T w trakcie wieloletniej współpracy partnerskiej. Właścicielem kodu źródłowego i praw autorskich jest S&T. Firma udziela licencji na używanie produktów oraz świadczy usługi serwisowe dla całego rozwiązania. Zespół odpowiedzialny za analizę, projektowanie oraz programowanie pracuje w Polsce i są to etatowi pracownicy naszej firmy.
Zapewniamy w pełni skalowalne i niezawodnie rozwiązanie sprawdzające się w warunkach produkcyjnych we wiodących, wielkoformatowych sieciach handlowych Polski i Europy obsługujące miliony użytkowników i współpracujące z wieloma rozwiązaniami informatycznymi segmentu Retail.
Nasze realizacje
Opieka informatyczna i serwisowa sieci restauracji
W ramach projektu, realizowanego na rzecz firmy Max Premium Burgers, S&T odpowiada za implementację centralnych standardów informatycznych, a także za przygotowanie od strony technicznej wszystkich otwieranych na naszym rynku lokali gastronomicznych, a także za utrzymanie systemów IT oraz usługę serwisowej urządzeń POS.
Punkt Informacyjny ds. Telekomunikacji
W ramach projektu realizowanego dla Urzędu Komunikacji Elektronicznej firma S&T oddała do użytkowania System PIT – rozwiązanie, które zapewnia operatorom telekomunikacyjnym szybki dostęp do informacji w obszarze dostępności infrastruktury sieciowej na danym obszarze geograficznym.
Zaprojektowanie i wdrożenie Platformy Usług Elektronicznych
Projekt realizowany przez S&T na rzecz UKE obejmował zaprojektowanie, wykonanie, skonfigurowanie, dostarczenie, wdrożenie, rozwój i serwis „Platformy Usług Elektronicznych” (PUE).