mSCAN (mobile-SCAN) to autorski system S&T rozwijany od wielu lat we współpracy i w odpowiedzi na potrzeby biznesowe sieci handlowych w Europie. Rozwiązanie należy do klasy Personal Shopping Systems (PSS) i przeznaczone jest dla różnego typu obiektów handlowych, obsługujących duże wolumeny klientów o złożonym koszyku zakupowym. Aplikacja wspiera działania operacyjne, mające na celu budowanie i podtrzymywania pozytywnych relacji z klientami firmy handlowej oraz przynosi wymierne korzyści w obszarze operacyjnym poprzez zwiększenie efektywności linii kas.
System do self-scanningu
Unikalne cechy
Oprogramowanie mSCAN obejmuje wiele modułów funkcjonalnych realizujących różne zadania biznesowe związane z obsługą procesu zakupów. Główne komponenty rozwiązania to:
- Moduł Zarządzania Autoryzacją Klienta,
- Moduł Zarządzania Promocjami/Rabatami,
- Moduł Zarządzania Bazą Produktową,
- Moduł Zarządzania Urządzeniami Skanującymi,
- Moduł Raportowy,
- Moduł Monitorowania i Administracji Systemem.
Na bazie systemu mSCAN możliwe jest rozwinięcie dodatkowych funkcjonalności wspierających kolejne procesy biznesowe realizowane w sieci handlowej np. wsparcie dla inwentaryzacji i queue-busting.
mSCAN jest rozwiązaniem spójnym i zintegrowanym, gromadzącym dane o transakcjach kupujących, które mogą zostać wykorzystane do analizy zachowań zakupowych. Pozwala to na podjęcie różnego rodzaju aktywności wzmacniających pozytywne doświadczenia i emocje klientów, budując ich przywiązanie do sklepu. Zaoferowanie kupującym rozwiązania typu Personal Shopping System wspiera strategiczne cele sieci handlowej zarówno w obszarach operacyjnych, jak i marketingowych, koncentrujących się na retencji wybranych grup klientów. Narzędzia do self-scanningu pomagają także w budowaniu pozytywnej i długotrwałej relacji oraz zaufania w odniesieniu do klientów generujących największe zyski.
Technologie z jakich budujemy rozwiązanie
Rozwiązanie jest zbudowane w oparciu o technologie udostępniane przez platformę MS Windows Server, MS SQL Server, MS .NET, a w jego tworzeniu wykorzystywane są narzędzia programistyczne dostępne na platformie Microsoft – MS Visual Studio. Oprogramowanie wyposażone jest także w uniwersalne interfejsy umożliwiające prostą i szybką integrację z dowolnym systemem kasowym wykorzystywanym przez sieć handlową oraz z wybranymi systemami back-office.
Oprogramowanie mSCAN działa w architekturze rozproszonej, w której każdy sklep wykorzystuje autonomiczną aplikację. Istnieje też techniczna możliwość scentralizowania systemu.
Możliwe formy współpracy
W ramach usługi wdrożeniowej, zespół S&T zapewnia dostosowanie systemu i konfigurację aplikacji w oparciu o sformułowane przez Klienta założenia biznesowe. Uruchomienie systemu mSCAN wymaga integracji z systemem kasowym oraz systemami wspierającymi pracę sieci handlowej w obszarze back-office (m.in. w odniesieniu do synchronizacji bazy towarowej czy informacji o promocjach i rabatach).
Korzyści biznesowe
Korzyści z uruchomienia systemu w oparciu o funkcjonalności realizowane w aplikacji mSCAN można zidentyfikować w kilku obszarach.
Bezpośrednie i pośrednie korzyści operacyjne i finansowe
- Szybki zwrot z inwestycji (średnio ok. 18 miesięcy) wynikający ze wzrostu efektywności obsługi na linii kas (rzędu 5 proc. w porównaniu do 12 miesięcy przed wdrożeniem),
- Wzrost obrotów dzięki zwiększeniu średniej wartości koszyka oraz częstotliwości zakupów.
Korzyści organizacyjne
- Możliwość zwiększenia przepustowości linii kas w szczególności w godzinach szczytu, czy też w okresach zwiększonej aktywności klientów (np. okresy przedświąteczne, sezonowe akcje promocyjne, etc.),
- Odciążenie pracowników w kasach poprzez wyeliminowanie konieczności skanowania towarów w koszykach klientów.
Korzyści marketingowe
- Skrócenie czasu oczekiwania klientów w kolejkach do kas od kilku do kilkunastu minut,
- Dostęp do danych transakcyjnych stanowiących podstawę do marketingowej analizy zachowania i preferencji klientów,
- Zwiększenie częstotliwości zakupów wynikające z pozytywnych doświadczeń zakupowych i poprawienia poziomu satysfakcji klienta,
- Możliwość lepszego zaplanowania działań promocyjnych, zwiększających efektywność placówki handlowej,
- Wzrost zaufania na linii klient–sieć handlowa oraz budowa wizerunku lidera branżowego.
Dlaczego S&T
System powstał jako odpowiedź na zapotrzebowanie klientów S&T w trakcie wieloletniej współpracy partnerskiej. Właścicielem kodu źródłowego i praw autorskich jest S&T. Firma udziela licencji na używanie produktów oraz świadczy usługi serwisowe dla całego rozwiązania. Zespół odpowiedzialny za analizę, projektowanie oraz programowanie pracuje w Polsce i są to etatowi pracownicy naszej firmy.
Zapewniamy w pełni skalowalne i niezawodnie rozwiązanie sprawdzające się w warunkach produkcyjnych we wiodących, wielkoformatowych sieciach handlowych Europy obsługujące miliony użytkowników i współpracujące z wieloma rozwiązaniami informatycznymi segmentu Retail.
Zobacz najnowsze realizacje
Wdrożenie systemu ERP w sieci franczyzowej
Podstawowym celem wdrożenia nowego oprogramowania dla dużej sieci sklepów handlowych było usprawnienie procesów związanych z zarządzaniem przedsiębiorstwem franczyzowym oraz przegotowanie odpowiednich narzędzi IT umożliwiających dalszy rozwój firmy.
System ERP dla sieci handlowej
S&T wdrożyło system ERP SAP Retail dla sieci ponad 170 supermarketów Mila (obecnie Delikatesy Centrum). Wdrożenie zostało wykonane w bardzo krótkim czasie 35 tygodni, nie wpływając na przebieg normalnej pracy supermarketów.
InfoKiosk - system do planowania produkcji
Zespół S&T we współpracy z działem planowania produkcji spółki Chemet S.A. zaprojektował rozwiązanie oparte na technologii Digital Signage, które zostało zintegrowane z używanym przez firmę systemem SAP oraz SQL Server.