mSCAN (mobile-SCAN) to autorski system S&T rozwijany od wielu lat we współpracy i w odpowiedzi na potrzeby biznesowe sieci handlowych w Europie. Rozwiązanie należy do klasy Personal Shopping Systems (PSS) i przeznaczone jest dla różnego typu obiektów handlowych, obsługujących duże wolumeny klientów o złożonym koszyku zakupowym. Aplikacja wspiera działania operacyjne, mające na celu budowanie i podtrzymywania pozytywnych relacji z klientami firmy handlowej oraz przynosi wymierne korzyści w obszarze operacyjnym poprzez zwiększenie efektywności linii kas.

Unikalne cechy

Oprogramowanie mSCAN obejmuje wiele modułów funkcjonalnych realizujących różne zadania biznesowe związane z obsługą procesu zakupów. Główne komponenty rozwiązania to:

  • Moduł Zarządzania Autoryzacją Klienta,
  • Moduł Zarządzania Promocjami/Rabatami,
  • Moduł Zarządzania Bazą Produktową,
  • Moduł Zarządzania Urządzeniami Skanującymi,
  • Moduł Raportowy,
  • Moduł Monitorowania i Administracji Systemem.

Na bazie systemu mSCAN możliwe jest rozwinięcie dodatkowych funkcjonalności wspierających kolejne procesy biznesowe realizowane w sieci handlowej np. wsparcie dla inwentaryzacji i queue-busting.

mSCAN jest rozwiązaniem spójnym i zintegrowanym, gromadzącym dane o transakcjach kupujących, które mogą zostać wykorzystane do analizy zachowań zakupowych. Pozwala to na podjęcie różnego rodzaju aktywności wzmacniających pozytywne doświadczenia i emocje klientów, budując ich przywiązanie do sklepu. Zaoferowanie kupującym rozwiązania typu Personal Shopping System wspiera strategiczne cele sieci handlowej zarówno w obszarach operacyjnych, jak i marketingowych, koncentrujących się na retencji wybranych grup klientów. Narzędzia do self-scanningu pomagają także w budowaniu pozytywnej i długotrwałej relacji oraz zaufania w odniesieniu do klientów generujących największe zyski.

Technologie z jakich budujemy rozwiązanie

Rozwiązanie jest zbudowane w oparciu o technologie udostępniane przez platformę MS Windows Server, MS SQL Server, MS .NET, a w jego tworzeniu wykorzystywane są narzędzia programistyczne dostępne na platformie Microsoft – MS Visual Studio. Oprogramowanie wyposażone jest także w uniwersalne interfejsy umożliwiające prostą i szybką integrację z dowolnym systemem kasowym wykorzystywanym przez sieć handlową oraz z wybranymi systemami back-office.

Oprogramowanie mSCAN działa w architekturze rozproszonej, w której każdy sklep wykorzystuje autonomiczną aplikację. Istnieje też techniczna możliwość scentralizowania systemu.

Możliwe formy współpracy

W ramach usługi wdrożeniowej, zespół S&T zapewnia dostosowanie systemu i konfigurację aplikacji w oparciu o sformułowane przez Klienta założenia biznesowe. Uruchomienie systemu mSCAN wymaga integracji z systemem kasowym oraz systemami wspierającymi pracę sieci handlowej w obszarze back-office (m.in. w odniesieniu do synchronizacji bazy towarowej czy informacji o promocjach i rabatach).

SnT White Logo Pełen zakres wsparcia IT i wysokie standardy obsługi Zobacz więcej

Korzyści biznesowe

Korzyści z uruchomienia systemu w oparciu o funkcjonalności realizowane w aplikacji mSCAN można zidentyfikować w kilku obszarach.

Bezpośrednie i pośrednie korzyści operacyjne i finansowe
  • Szybki zwrot z inwestycji (średnio ok. 18 miesięcy) wynikający ze wzrostu efektywności obsługi na linii kas (rzędu 5 proc. w porównaniu do 12 miesięcy przed wdrożeniem),
  • Wzrost obrotów dzięki zwiększeniu średniej wartości koszyka oraz częstotliwości zakupów.
Korzyści organizacyjne
  • Możliwość zwiększenia przepustowości linii kas w szczególności w godzinach szczytu, czy też w okresach zwiększonej aktywności klientów (np. okresy przedświąteczne, sezonowe akcje promocyjne, etc.),
  • Odciążenie pracowników w kasach poprzez wyeliminowanie konieczności skanowania towarów w koszykach klientów.
Korzyści marketingowe
  • Skrócenie czasu oczekiwania klientów w kolejkach do kas od kilku do kilkunastu minut,
  • Dostęp do danych transakcyjnych stanowiących podstawę do marketingowej analizy zachowania i preferencji klientów,
  • Zwiększenie częstotliwości zakupów wynikające z pozytywnych doświadczeń zakupowych i poprawienia poziomu satysfakcji klienta,
  • Możliwość lepszego zaplanowania działań promocyjnych, zwiększających efektywność placówki handlowej,
  • Wzrost zaufania na linii klient–sieć handlowa oraz budowa wizerunku lidera branżowego.

Dlaczego S&T

System powstał jako odpowiedź na zapotrzebowanie klientów S&T w trakcie wieloletniej współpracy partnerskiej. Właścicielem kodu źródłowego i praw autorskich jest S&T. Firma udziela licencji na używanie produktów oraz świadczy usługi serwisowe dla całego rozwiązania. Zespół odpowiedzialny za analizę, projektowanie oraz programowanie pracuje w Polsce i są to etatowi pracownicy naszej firmy.

Zapewniamy w pełni skalowalne i niezawodnie rozwiązanie sprawdzające się w warunkach produkcyjnych we wiodących, wielkoformatowych sieciach handlowych Europy obsługujące miliony użytkowników i współpracujące z wieloma rozwiązaniami informatycznymi segmentu Retail.

A może wolałbyś od razu uzyskać spersonalizowaną ofertę? Zostań naszym klientem już dziś

Zobacz najnowsze realizacje

Wdrożenie systemu ERP w sieci franczyzowej

Podstawowym celem wdrożenia nowego oprogramowania dla dużej sieci sklepów handlowych było usprawnienie procesów związanych z zarządzaniem przedsiębiorstwem franczyzowym oraz przegotowanie odpowiednich narzędzi IT umożliwiających dalszy rozwój firmy.

System ERP dla sieci handlowej

S&T wdrożyło system ERP SAP Retail dla sieci ponad 170 supermarketów Mila (obecnie Delikatesy Centrum). Wdrożenie zostało wykonane w bardzo krótkim czasie 35 tygodni, nie wpływając na przebieg normalnej pracy supermarketów.

InfoKiosk - system do planowania produkcji

Zespół S&T we współpracy z działem planowania produkcji spółki Chemet S.A. zaprojektował rozwiązanie oparte na technologii Digital Signage, które zostało zintegrowane z używanym przez firmę systemem SAP oraz SQL Server.

Kontakt

    Dane są podawane dobrowolnie. Podanie danych oznaczonych gwiazdką (*) jest obowiązkowe do wysłania zapytania.

    Zgoda oznacza możliwość otrzymywania informacji handlowych dotyczących produktów i usług promowanych przez spółki z grupy Kontron AG, jak również informacji marketingowych powstałych we współpracy z naszymi partnerami technologicznymi.
    Mają Państwo prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania Państwa danych, którego dokonano na podstawie udzielonej zgody przed jej cofnięciem.

    Jeśli chcą Państwo wycofać zgodę, mogą Państwo tego dokonać tutaj.

    Administratorem Państwa danych osobowych jest właściwa spółka z grupy Kontron AG, mająca siedzibę w Polsce. Podane dane osobowe będą przetwarzane w celu identyfikacji nadawcy i udzielenia odpowiedzi na zapytanie. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych, w tym o przysługujących Państwu prawach, znajduje się w Polityce prywatności.

    Zapisz się na newsletter S&T

      Dane są podawane dobrowolnie. Podanie danych oznaczonych gwiazdką (*) jest obowiązkowe do otrzymania newslettera.
      Zgoda oznacza możliwość otrzymywania informacji handlowych dotyczących produktów i usług promowanych przez spółki z grupy S&T AG, jak również informacji marketingowych powstałych we współpracy z naszymi partnerami technologicznymi. Mają Państwo prawo do cofnięcia wyrażonej zgody w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania Państwa danych, którego dokonano na podstawie udzielonej zgody przed jej cofnięciem.
      Jeśli chcą Państwo wycofać zgodę, mogą Państwo tego dokonać tutaj.

      Administratorem Państwa danych osobowych jest właściwa spółka z grupy S&T AG, mająca siedzibę w Polsce. Podane dane osobowe będą przetwarzane w celu prowadzenia działań marketingowych, co jest prawnie uzasadnionym interesem Administratora. Więcej informacji o przetwarzaniu danych osobowych, w tym o przysługujących Państwu prawach, znajduje się w Polityce prywatności.