Sieci sklepów detalicznych mają bardzo specyficzne oczekiwania dotyczące oprogramowania. Ich wymagania różnią się znacznie nie tylko od oczekiwań firm produkcyjnych, ale również przedsiębiorstw usługowych czy też realizujących sprzedaż hurtową. Dla takich Klientów system SAP ERP można skonfigurować w dedykowany dla nich sposób jako SAP Retail.
SAP Retail – ERP dla sieci sklepów
Unikalne cechy
Rozwiązanie SAP dla branży Retail wspiera sieć sklepów detalicznych w sprawnym planowaniu i realizacji dostaw w całym procesie logistycznym, poczynając od zapotrzebowań poszczególnych sklepów, poprzez zamówienia i realizację dostaw od dostawców zewnętrznych, na dystrybucji towarów do poszczególnych sklepów i obsłudze zwrotów kończąc.
Łatwe zarządzanie asortymentem, rozbudowane możliwości planowania promocji i dedykowane narzędzia do zarządzania sposobem realizacji dostaw w obrębie sieci dają komfort efektywnego wykorzystania czasu niezbędnego na realizację tych działań.
Dedykowane narzędzia do analizy sprzedaży dostarczają danych do skutecznego planowania przyszłej sprzedaży oraz przekrojowych analiz rentowności, rotacji zapasów oraz przepływów finansowych.
Łatwa integracja SAP Retail z innymi systemami informatycznymi pozwala na sprawny przepływ danych pomiędzy SAP Retail a istniejącymi zewnętrznymi systemami dziedzinowymi – np. systemami sklepowymi, POS, obsługą magazynów wysokiego składowania WMS.
Dlaczego S&T
- Wykwalifikowany zespół, posiadający unikalne doświadczenia wdrożeniowe w branży Retail,
- Liczne udane wdrożenia systemu SAP Retail w sieciach sklepów spożywczych oraz doświadczona obsługa serwisowa,
- Skuteczna pomoc Klientom w jak najefektywniejszym wykorzystaniu zaawansowanych narzędzi analitycznych optymalizujących łańcuch dostaw,
- Nasi konsultanci wciąż doskonalą swoją wiedzę i utrzymują na bieżąco aktualne poziomy certyfikacji produktowych SAP, dzięki czemu jesteśmy w stanie wdrażać najnowsze technologie oferowane przez SAP.
Kompleksowe wsparcie
Prawidłowo wdrożone rozwiązanie SAP Retail zapewnia kompleksowe wsparcie dla wszystkich procesów biznesowych realizowanych w sieci sklepów detalicznych, takich jak:
- Zarządzanie danymi podstawowymi artykułów i kontrahentów,
- Sprzedaż strategiczna (rozumiana jako zarządzanie asortymentem, planowanie promocji i zarządzanie nimi oraz planowanie cen),
- Zakupy wraz z rozliczeniem z dostawcami,
- Logistyka towarów (przyjęcia towarów od dostawców zewnętrznych – zarówno w Centrum Dystrybucyjnym jak i w sklepie, dystrybucja towarów pomiędzy centrum logistycznym a sklepami oraz inwentaryzacje),
- Sprzedaż (otwarty interfejs POS do łączenia z systemami kasowymi i drukarkami fiskalnymi lub możliwość integracji z dedykowanymi systemami sprzedaży detalicznej funkcjonującymi w sklepach),
- Zarządzanie sklepem (zamówienia w sklepie, uzupełnianie zapasów, planowanie asortymentu),
- Analiza zgromadzonych danych.
Technologie z jakich budujemy rozwiązanie
Pakiet SAP S/4HANA, którego jedną z odmian jest SAP S/4HANA Retail, został zaprojektowany z myślą o jak najlepszym wykorzystaniu możliwości przetwarzania in-memory. Posiada jeden uproszczony model danych, dostosowany zarówno do środowisk chmurowych, jak i do wdrożeń on-premise. Nie do przecenienia są: szybkość działania, elastyczne analizy w czasie rzeczywistym, możliwość dostępu z dowolnego urządzenia oraz przyjazny interfejs użytkownika – SAP Fiori.
Nasze realizacje
System ERP dla sieci handlowej
S&T wdrożyło system ERP SAP Retail dla sieci ponad 170 supermarketów Mila (obecnie Delikatesy Centrum). Wdrożenie zostało wykonane w bardzo krótkim czasie 35 tygodni, nie wpływając na przebieg normalnej pracy supermarketów.
Budowa kokpitów menedżerskich dla systemu SAP
Zadaniem projektu budowy kokpitów menedżerskich dla spółki PERN było stworzenie środowiska do raportowania i analiz typu Business Intelligence dla danych pochodzących ze wskazanych obszarów oprogramowania SAP ERP oraz zewnętrznych aplikacji planistycznych.
Projekt wdrożenia systemu SAP ECC 6.0
S&T zrealizowało na rzecz Uniwersytetu Warszawskiego projekt wdrożenia systemu SAP ECC 6.0., przeznaczonego dla około 400 użytkowników. Oprogramowanie wsparło także proces naliczania płac dla ponad 7000 pracowników UW. Zlecenie obejmowało również usługi utrzymania i rozwoju zaimplementowanego systemu.